Tuesday, February 23, 2016

Tisdag

En mil, rakt ner i bakfickan! Hade möte utanför institutionen på em, men det gick snabbt och jag kunde åka därifrån redan 13.30. Innan jag åkte hade jag gjort upp med chefen att ta med lite skrivjobb hem, så jag slapp åka tillbaka till kontoret efter mötet. Åkte hem o sprang istället, innan jag hämtade barnen. En mil som sagt, i behagligt 6-minuterstempo hela vägen (ok, 6.03). Fantastisk känsla av makt, att kunna styra - äga! - min egen dag och slippa vara livegen ett par timmar, även om det måste tas igen senare.

När alla hade ätit middag, tittat klart på Pippi och hamnat i säng alt. åkt till jobbet så hamnade jag i min egen säng, med jobbdatorn i högsta hugg (lite som en kombination av övriga familjen). Två timmars utredningsskrivande senare slog jag ihop den och var nöjd med mitt dagsverke. Nu ska jag bara fixa lite småsaker innan jag hoppar i säng på riktigt, utan dator.

1 comment:

Anonymous said...

Bra jobbat Jessica ����/JoA