Thursday, February 11, 2016

17 946

Idag var en bra dag. En sån där dag när jag vaknade och kände på mig att favoritskjortan som jag köpte på J. Crew i Vermont för 10 år sen (och som glipat mellan knapparna lite till och från sedan dess) skulle passa. Som handen i handsken visade det sig! Bra start på dagen.

Resten av dagen började 8.15 för den som skulle till skolan, men 10 för mig som skulle på utbildning nere på stan. Lämnade barnen på respektive ställe innan jag gick hem o åt lite frukost i lugn o ro och sen gav mig av till fots ner på stan. Kändes himla lyxigt att kunna gå till "jobbet" och ibland överväger jag att byta arbete av såna enkla orsaker. Men eftersom jag är kräsen (och lite granna bortskämd, med statlig anställning) så söker jag mig inte till vad som helst. Jag trivs där jag är och gör stor skillnad på att söka mig från någonting eller att söka mig till någonting. Skulle rätt jobb dyka upp skulle jag förmodligen skicka in en ansökan, men till dess trivs jag vidare där jag är. Även om jag oftast måste ta bilen.

Nåväl, kort dag på verksamhetskontoret, lite goda gärningar på lunchen och promenad hem igen strax före 15 , via skola och förskola. En sväng till Ica med barnen och tidigarelade fredagsmyset, med tacos till middag. Imorgon blir det tidig avfärd till Västerås, som för att kompensera dagens kortversion av sig själv. Men eftersom jag inte har läst klart det jag borde eller gjort hemuppgiften till imorgon så kan jag inte gå o lägga mig än. Borde dock verkligen avsluta det här bloggprojektet.för ikväll. Möjligen att jag skulle ta o gå de där sista 54 stegen bara för att komma över 18 000 också.

No comments: