Monday, February 22, 2016

Måndag

Som om det inte vore nog med en resa till Prag i april så har jag nu även bokat en kryssning till Helsinki i maj, med mina USA-tjejer. Jag minns inte när vi var samlade alla fyra senast, skulle tro att det var i augusti 2011. Sedan dess har det alltid varit någon som inte kunnat hänga på. Men nu firar vi 10 år tillsammans, med buller och bång! Inleder fredagskvällen med att se Grease på båten, sen blir det gissningsvis en svängom på nåt dansgolv, en heldag i Helsingfors och kanske lite jacuzzi på lördagskvällen. Sämre kan man ju ha det i slutet av maj. (Sen kommer ju tredagarsbröllop i Järvsö i början av juli och ett bröllop i Härnösand i september också. Det finns ingen ände på festligheterna i år!)

Jag har gett mig själv den här veckan ut att ta reda på om jag ska springa Halvmaran eller inte. Om jag orkar springa milen - oavsett tempo - så kommer jag anmäla mig. Har inte sprungit mer än runt 8 på sistone, vilket varit jobbigt det också. Senast kändes det som att jag hade klarat milen under pistolhot, men å andra sidan ger jag ju upp mentalt långt tidigare än kroppen egentligen säger ifrån, så det kan ju gå hur som helst. Hade tänkt sticka ut efter jobbet idag, men så var S lite kramig och då somnade jag i fåtöljen istället. Sen skulle A till jobbet, så det blev  ingenting med den saken. Imorgon ska jag försöka flexa lite, kanske hinner ta en tur då, innan det blir mörkt till o med.

No comments: