Saturday, September 03, 2011

Tjejmilen 2011

Den här veckan beror blogg-bristen på avsaknad av internetuppkoppling, snarare än utebliven träning. För tränat har jag! 8 km i måndags, 5 i torsdags och tjejmilen (dvs 10 km) idag. En dryg halvmara den här veckan, tror inte jag har skrapat ihop så mycket på en vecka tidigare. Vissa bekantas bekanta springer Marathon på ca 2 timmar och trekvart, själv verkar jag behöva 2 veckor och trekvart... :) Tur jag inte har anmält mig till nåt Marathonlopp, skulle ju bli nästan lika jobbigt som för japanen som försvann! (Sen kan man ju tro vad man vill om den storyn). Hur som helst, resultatet från idag lyder som följer: Inget nytt pers, men en förbättring med fyra minuter jämfört med samma lopp/bana förra året, vilket ju också var målet inför årets start. På det stora hela är jag relativt nöjd, även om det hade vart trevligt att kapa tiden ytterligare lite... Kanske på Hässelbyloppet? De säger ju iaf på hemsidan att det är en snabb bana... Vi får se, har inte anmält mig än. Men det kanske borde ske snart, om jag ska orka hålla träningsmotivationen uppe under hösten...

Förutom det där med träning så har det varit en bra vecka. Det är första veckan utan biträdande avdelningschef, hon är gravid och jobbade sin sista dag i fredags förra veckan. Eftersom min ordinarie avdelningschef är chef för två avdelningar så kommer det bli rätt tomt till och från på kontoret i höst. På gott och ont, det är ju effektivt om man vill få saker gjorda att det inte finns nån att snacka skit med, men å andra sidan kan det bli tråkigt att rulla tummarna själv när det inte finns så mycket att göra... Nu har jag iofs tagit på mig en massa utredningsarbete i form av riskbedömningar igen och det kommer bli en del extrauppgifter iom att biträdande inte jobbar och ordinarie inte tar in nån vikarie för henne i nuläget. Sen är det lite nya stjärnor på väg in och då blir det ju automatiskt mer jobb.

Ska jobba på att hålla bloggen mer uppdaterad.

No comments: