Thursday, September 29, 2011

Middag

När vi ändå är inne på ämnet middag (se föregående inlägg) så hittade jag en rolig utmaning på en kompis blogg. Eftersom den är lösenordsskyddad så är det ingen mening att länka, men utmaningen är att sätta ihop en samling människor, 8 för att vara exakt. En är jag själv, en är någon annan valfri kvinna och de övriga är män. Det enda de behöver ha gemensamt är att de är svenska kändisar.

1. Kronprinsessan Victoria. Hon verkar så ödmjuk och trevlig. Mänsklig, om man vill.

2. Den första herren vid bordet blir ju såklart en hockeyspelare. Det var dock sjukt svårt att välja vilken. Peter Forsberg är ju en av de största ever. Men Markus Näslund ger lite "mysigare" intryck. Inget ont om Foppa på något sätt, men han skulle ha slutat medan han var på topp, istället för att envist komma tillbaka för att misslyckas gång på gång de sista åren... Så Markus Näslund it is.

3. Jag behöver nån som är rolig. Och inte för att härmas, MG, men Johan Glans ÄR sjukt rolig.

4. Jag bodde på samma hotell som Filip & Fredrik i somras. Råkade överhöra en av deras diskussioner vid frukosten en dag. Det lät djupt, smart och intressant. Inte alls något som jag skulle kunna hänga med i, men ändå ett intressant inslag i middagen. Frågan är vilken av dom man ska välja. Det vore ju som att skilja på ler och långhalm. För att vara helt ärlig så vet jag inte ens vem som är vem av dem, men jag tror att den långa, lite mörkare av dem kanske är lite för djup för mig, så jag tar den andra.

5. En politiker kanske. Fredrik Reinfeldt skulle kunna vara spännande.

6. Arga snickaren. Han är rakt på sak men ändå liksom på ett smakligt sätt. Och så är det ju faktiskt rätt smarta saker han säger.

7. Nu har jag klarat av sport, komik, show biz/tv/populärkultur och politik. Skulle kunna tänka mig att få in en författare, en musiker och en skådespelare också. Tyvärr finns det ju bara en stol kvar. Och hur intressanta alla dessa människor skulle kunna vara så tror jag att en musiker skulle göra störst succé. Bo Sundström aka Bo Kasper från Bo Kaspers Orkester sjunger ju sånger med massa finess. Liksom vardagsnära och ändå så himla fyndigt. BKO är för övrigt den enda musik som både jag o A frivilligt lyssnar på. (Min personliga favoritsång med dem är Ett ögonblick i sänder)

Bubblarna som nästan tog sig in på listan är: Leif GW Persson, Thomas Bodström, Micke Persbrandt och som kvinna Maria Montazami.

Jag skickar vidare utmaningen - vilka vill du äta middag med? (Om du som läser är kille så gäller omvända sifferförhållanden för dig - en man och 6 kvinnor).

Nu måste jag borsta tänderna och soooova.

No comments: