Thursday, September 15, 2011

Bättre träning

Om den senaste träningsveckan har gått dåligt, så gick det desto bättre idag. Jag tycker egentligen att det kan vara rätt långtråkigt att harva på kilometer efter kilometer och min absoluta maxgräns går vid 10, sen är det inte värt mer. 7 eller 8 km är lagomast. Idag blev det 6.4 på 40 minuter. Det kändes betydligt bättre än förra veckans resultat! Dessutom sitter jag här med en skön träningsvärk nu, det är också ganska trevligt. Anledningen till att jag fortsätter springa trots att det kan va så trist är att jag mår så mycket bättre efteråt. Idag lyckades jag koppla bort verkligheten genom att tänka på mitt år i USA. Jag började på Arlanda och tog mig mer eller mindre kronologiskt framåt. Jag hann ungefär till årsskiftet, sen var tiden slut. Får väl tänka mig igenom resten nästa gång eller nåt...

Det kliar lite i ögonen och halsen, jag hoppas det beror på trötthet och inte förkylning. Om jag går o lägger mig nu så kanske det försvinner till imorrn. Ser fram emot sovmorgon ända till 7, behöver inte lämna E på dagis innan jag åker till jobbet! Skönt :)

No comments: