Friday, September 23, 2011

Gravid

Två gånger i år har jag fått frågan om jag är gravid. Första gången, i vintras, kändes den mer befogad av flera anledningar. Då var det en kvinnlig, jämnårig kollega som jag har pratat ganska mycket om det mesta med. Hon var själv gravid (men hade inte berättat något än) och jag vägde dessutom 7 kg mer än idag. Igår var den en manlig kollega, ca 10 år äldre som inte vill ha barn öht och jag VÄGER 7 KILO MINDRE NU!! Jag blev lite paff av frågan, men det visade sig att han hade sett järntabletter på mitt skrivbord. Dem har jag fått från blodcentralen och de har ingenting med någon graviditet att göra. Jag har haft en del symptom i sommar, typ extra kvällstrött, mycket kissnödig osv, men jag är inte gravid. Med det avklarat så kan vi gå vidare med livet. (Till den manliga kollegans försvar så sa han efteråt att han tyckt det var konstigt, han hade ansträngt sig att försöka komma på om han sett nåt som kunde tyda på att jag vore gravid, men han kom inte på nåt).

En annan manlig kollega, ytterligare några år äldre, gav mig en utmaning häromsistens. Just då tog jag det som ett skämt och när jag väl insåg att han var seriös så kändes det för fegt att backa ur: Magrutor innan semestern. Jag tror egentligen mest att han behöver nån sorts support för att komma igång med sin egen träning och som sådan kan jag väl ställa upp. Sen har jag inga jätteplaner på att vinna nån tävling av det slaget. När jag berättade för A så såg han helt förskräckt ut, tror han såg nån sorts kvinnlig body builder framför sig - och handen på hjärtat så finns det ju absolut ingenting sexigt med att se ut så! Jag la in en brasklapp i tävlingen att jag kanske är gravid till sommaren och i så fall är det ju inte jättelätt att bygga rutor. Kollegan godtog det och frågade hur jag ska hinna både va gravid o ta mc-kort nästa år. Jag kontrade med att året är långt... men för att va helt ärligt så hade jag inte funderat över hur jag ska få ihop det. Antar att det ena får vänta till året efter?! Får se vilket det blir.

Tog en promenad med E och vagnen efter jobbet idag. Fredagsflexade lite o hämtade E vid fyra, tänkte ta en promenad på ca en timme. Vi kom hem 20 över sex... Då hade vi iofs varit på affären också, men 7.5 km landade jag på, det mesta med E i vagnen - hon var inte lika sugen på att gå som jag var... Passade även på att plocka lite blåbär (med betoning på lite, typ 10 stycken var eller så). Blev ändå förvånad över att hitta så pass många som vi gjorde (det fanns en hel del kvar när vi gick) så nära stigen.

Känner att ögonen kliar, fötterna fryser och näsan nyser. Dags att bädda ner sig i sängen, vill INTE bli förkyld nu inför de två sista loppen för i år. Efter 16e oktober kan det få bryta ut...

Gonatt!

No comments: