Wednesday, September 28, 2011

Det spökar både här o var

Man skulle ju verkligen kunna fråga sig varför mitt ICA-kort har varit i London och handlat utan mig!? Åtminstone fanns det två poster på ca 2000 vardera reserverade där när jag kollade kontoutdraget, men kortet låg kvar i min plånbok. Nog för att jag beställde smink från England för ett tag sen, men inte för de summorna. Nästa gång tycker jag att det minsta jag kan begära är att jag får följa med när kortet åker utomlands! Oförskämt. Har hur som helst spärrat kortet och gjort polisanmälan.

Förutom det så har det inte hänt så mycket den senaste tiden. Förtränger alla förkylningssymptom som börjar tränga sig på, springer årets näst sista lopp på lördag och har INTE tid att bli sjuk nu.

Vi testar en viss sån där middagskasse från ett av alla matkasse-företag. Än så länge är jag sjukt nöjd att slippa tänka, planera och införskaffa maten! Bara att läsa recept och ta fram det som nån annan har bestämt att jag ska äta. Det är lite dyrare, men tids- och energisparande så det räcker o blir över! Visserligen måste vi ju fortfarande handla frukost och andra basvaror, men jag satt på jobbet i måndags och kom på mig själv med att tänka vilken enorm befrielse det är att få maten levererad till dörren och inte äta samma gamla köttbullar varenda dag... Matkassen, welcome into my world! (Jag vill inte göra reklam för företaget i fråga förrän jag har testat maten ett tag, har bara hunnit laga två rätter än så länge. Men jag kan säga så mycket som att det är inte Connys kasse iaf...)

Om ca en månad ska jag o A på spökvandring i Gamla Stan. Vi fick en upplevelsebox med lite valfritt innehåll (dvs man fick välja mellan ett antal givna upplevelser) i julklapp förra året och har inte kommit oss för att utnyttja den än. Strax efter att jag hade bokat började jag fundera på hur smart valet Spökvandring var, jämfört med chokladprovning eller en ridtur på islandshästar. Jag menar, vi pratar trots allt om tjejen (kvinnan? MIG!) som vid mer än ett tillfälle väckt A för att jag är mörkrädd på natten. Jag har till o med tvingat upp honom ur sängen för att A) tända alla lampor åt mig på vägen till badrummet och B) kolla så att det inte ligger nån under sängen innan jag går! Ni hör ju själva... Men spökvandring ska det bli. Den börjar kl 15, jag undrar hur mörkt det är då, en dag i slutet av oktober?

No comments: