Friday, April 29, 2011

TGIF!

Grannfrun (hon med alla katterna, för er som vet) åkte iväg i ambulans igår kväll. Hon hade tydligen ramlat i badkaret sa A, som hade pratat med hennes make idag. Hon blev kvar på sjukhuset över natten, men kom hem för en liten stund sen och verkar må efter omständigheterna bra (maken ringde på och lämnade tillbaka ett lånat busskort). Imorrn ska jag försöka klämma in ett bullbak åt dem, nånstans mellan IKEA, storhandling, träning, middagsgäst och brasa, för att på nåt sätt visa lite omtanke... I värsta fall får det bli på söndag, hoppas inte nån blir ledsen för det.

Förutom det så har det varit en stressig vecka, har jobbat över varenda dag (eller, en dag flexade jag in lite sent också, så det jämnade ut sig till en normal arbetsdag i slutändan). Jag har för vana att jobba en kvart extra måndag-torsdag och flexa ut en timme tidigare på fredagar. Idag gick jag istället hem 45 minuter efter normal arbetstid, vilket gjorde nästan två extra timmar på jobbet jämfört med hur en vanlig fredag ser ut. Fick inte allt gjort heller, men å andra sidan så kan jag inte göra så mycket mer när folk inte svarar i telefon... Nytt försök på måndag! De närmaste två månaderna kan komma att bli stressiga på jobbet, men då är det ju skönt att A kan hämta E rätt så tidigt även efter att han har jobbat och att jag sen får in en massa plustimmar som man kan använda till tidigare utflex i sommar när det är varmt och soligt! (Vilket det ju iofs är redan nu, men just nu hinner jag verkligen inte gå hem tidigare som ni hör). Jag har - förutom de vanliga uppgifterna som rullar på varje dag - fem olika utredningsutlåtanden att skriva innan semestern. Det är fyra återfallsriskbedömningar av olika slag (två olika slag iaf) och ett utlåtande som heter nåt så fint som "Beteendeobservationer i institutionsmiljö". Snofsigt värre. "Hur ungdomen beter sig på avdelningen" hade man också kunnat döpa det till, så kanske killarna själva har en chans att fatta vad det handlar om? Jag ska iaf skriva så datorn glöder framöver. Höll på att få ett familje- & nätverksutlåtande på halsen idag också, men delegerade om den uppgiften för det hade inte gått! Det blev min kollega rätt glad för, hon har jobbat som familjeutredare förut men har inte så mycket att göra på den avdelningen hon är nu. (Det här med att fördela resurser dit de behövs verkar inte vara min arbetsplats starka sida).

What else is new... Inte mycket. Jag "jobbar hela tiiiden" som E säger. Och förutom det försöker jag hinna träna och sova lite. Och blogga ibland. Nu ska jag ner i tvättstugan och ta hand om det sista.

No comments: