Monday, April 11, 2011

Tights-premiär

Glad i hågen drog jag på mig mina nya tights för en premiärrunda igår eftermiddag (dvs söndag). Strax efter insåg jag att jag inte var så glad som jag trodde, utan att jag snarare var groteskt trött och hade ont i både huvudet och magen. Så lite mindre glad i hågen la jag mig på sängen en stund tillsammans med E. Gissa vem av oss som somnade... Tanken var inte att någon skulle göra det egentligen, utan att bara mysa lite, men det blev inte riktigt så.

Lite mer glad i hågen idag drog jag på mig tightsen igen och drog ut på en liten repa. Har ont i en benhinna (alltid är det något...) och efter en liten stund på asfalten kände jag även hur det drog i ena knät, men jag skrapade iaf ihop några kilometer. Min plan är nu att fortsätta samma runda en sväng efter jobbet varje dag den här veckan, eventuellt försöka få till en något bättre tid mot slutet av veckan. Ska bara diskutera saken med de andra hälfterna av familjen (åtminstone den äldre, som ju blir ensam med ansvaret för den yngre när jag tycker träning är viktigare än att komma hem) och höra om det är godkänt. Det handlar ju trots allt inte om några längre stunder, ca 20 minuter om dagen. Vore skönt att kunna passa på innan A börjar jobba natt om ett par veckor, för sen kommer ju sommarträningen bli sådär enkel! Dessutom är det bara en och en halv månad kvar till första loppet, Vårruset.

Nu ska jag gå o ringa dagens födelsedagsbarn.

No comments: