Friday, April 15, 2011

geblod.nu

Men alltså på riktigt! Jag har en gång i tiden varit blodgivare och jag skäms lite för att jag inte tar mig iväg längre. Senaste dagarna har jag hört och sett både reklam för blodgivning och blodbussen flera gånger och tänkt att jag verkligen borde ta mig i kragen... Så jag hoppade in på blodgivningens hemsida för att kolla öppettiderna. Det är ju aldrig öppet! Hur ska man hinna dit!? Okej, de har öppet kvällstid två dagar i veckan, men övriga dagar stänger de senast 15.30. Vad händer om jag inte kan på just måndagar/torsdagar? Det är väl inte konstigt att det finns för få blodgivare med de tiderna! De allra flesta människor har ju faktiskt INTE tid att komma innan 15.30 en vanlig dag mitt i veckan och alla kan ju inte rimligtvis komma samma dag heller, hur ska man då få plats? Nä, tänk om och tänk rätt så kanske det lockar lite fler blodgivare.

Men på måndag ska jag lämna blod efter jobbet. Eller åtminstone dit o testa mig (det är mer än fem år sen senast, så jag antar att jag måste börja om från början med allt). Nyp mig hårt om jag rapporterar på måndag att jag inte har tagit mig iväg!

No comments: