Friday, January 21, 2011

Jaha, nähä, men om man skulle sova en skvätt kanske...

Att inte äta något vettigare än vitt bröd på tre dagar visade sig (inte helt otippat) vara en dålig uppladdning för ett träningspass. Igår gick det inte alls bra, jag tvingade mig kvar på bandet bara för sakens skull men det blev mer promenad än något annat (Fast jag sprang lite lite... typ en tredjedel av tiden...)

Förutom det så var det än rätt dramatisk dag på jobbet igår, då jag blev tvungen att ringa efter ambulans när min biträdande föreståndare fick ont i ryggen, i höjd med skulderbladen. Eftersom hon har haft propp i lungan förut så tog sjuksköterskan på jobbet beslut att hon skulle in till sjukhuset men eftersom hon hade så ont att hon inte kunde röra sig var det inte läge att sätta henne i bil. Alltså blev det samtal till 112 och lite kalabalik bland ungdomarna. Dock visade det sig sen på kvällen att det inte var någon fara, varken prover eller röntgen visade några tecken på någonting allvarligare än en infektion till följd av en segdragen förkylning. Eller vad det nu var chefen sa när hon berättade. Nånting om infektion var det iaf.

Imorrn ska jag ta igen träningspasset jag inte kom iväg på i måndags, så då borde jag sova nu.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Nu har jag testat, det absolut sämsta att äta är chips med eller utan dipp. Jag går upp direkt mer än 1,5 kg för en liten påse (utan dipp)men jag kan äta en stor med smågodis, utan att det märks alls.Ett litet tips bara, kanske är det inte lika för dig.....

Svärmor Maritha.