Tuesday, January 11, 2011

Öron

Jahaja, bakslaget kom till slut... Ni vet, mitt mönster av två bra träningspass följs av ett dåligt. Just den här vändan blev det tre bra pass innan ett halvdåligt igår. Lågt motstånd på bandet och ändå "bara" tre km (vilket väl kanske inte är fy skam när jag bara har vart igång en dryg vecka efter juluppehållet, och faktiskt bara tre pass precis innan jul). Men å andra sidan hade jag siktet inställt på ett dåligt pass och tänkte att två km skulle vara okej, sen blev det tre av bara farten. Skönt det ändå! Passade på att sitta i bastun en stund efteråt, SKÖNT det också!

Var hos doktorn idag, då det inte hjälpte med vaxlösare och det susar konstant i höger öra nu också. Det tog henne ungefär en minut att konstatera vätska bakom trumhinnorna. Lite väl oinvesterade pengar kan jag tycka, inte undra på att läkare har så bra betalt när man får betala 200 för en minuts besök! Försökte dra ut på det för att få lite mer valuta för pengarna, så jag var nog inne hos läkaren i fem minuter totalt... Det enda tips hon kunde ge mig var att hålla för näsan och blåsa ut. 25-50 gånger om dagen!! Kanske att lite nässpray skulle kunna göra det lite bättre också, sa hon. Ja men det är väl bara att sätta igång och hålla för näsan då, om jag ska hinna!

1 comment:

mamsen said...

Du ska lita på mammas ituition;)