Monday, November 30, 2009

Nöff nöff

Föga hade jag anat att jag skulle ta min sista (?) spruta på BVC som 27-åring, men det var just vad som hände idag! Var på 10-månaderskontroll med E och bad att få en vaccinspruta till henne. Sköterskan frågade om jag var vaccinerad än och när jag sa att jag inte var det så erbjöd hon mig en spruta på stående fot. Bara att tacka o ta emot, eftersom jag ändå hade tänkt ta en. Nu slapp jag kön också! Lilla E blev supersur på sköterskan när hon fick sin spruta, men hon var lättdistraherad med hjälp av ett par legobitar och när sköterskan kom tillbaka med min spruta såg E hur nöjd ut som helst att hon kom tillbaka. Ungen e iaf inte långsint! E behöver en dos till, men det måste gå ett par veckor emellan så det lutar väl åt efter jul. Om det inte "krockar" med några andra vacciner så kanske vi kan ta det i samband med ettårskontrollen om ett par månader. Men nu behöver vi iaf inte oroa oss för att bli grisar.

Är ensam hemma med E ikväll och eftersom hon sover så tänkte jag passa på att se nåt bra på tv, men det finns visst inget att titta på... Ska googla lite julklappar istället, den tänkta matlagningen får vänta tills imorrn! Jag ska ju ändå inte äta det ikväll...

No comments: