Friday, November 13, 2009

"Bajs"

Svägerskans sambo kom med bästa moroten för viktnedgång: En spa-helg! Jag vet inte om det blir en hel helg eller bara en dag, men spa ska det bli, när jag har gått ner 10 kg!

Fram tills dess ska jag börja tänka på vad jag säger. E har börjat prata lite, det är inte alltid möjligt att förstå vad hon säger men idag hörde både jag o A klockrent vad hon sa: Bajs. Och det var mitt fel. Jag skar mig på potatisskalaren och ur munnen hoppade ett litet ord som jag tänkte att E inte skulle förstå. Gick ut i hallen för att hämta plåster och då kom hon på att hon också kunde säga som mamma... Dags att börja vakta tungan!!

Två mammaledig veckor har snart gått till ända, lilla E var hängig hela förra veckan så då hittade vi inte på så mycket. Den här veckan däremot har det hänt saker varenda dag! I måndags var tant Jo här på lunch, sen åkte vi till kollega A, innan vi avslutade kvällen på bönegrupp hos Klintefelts. I tisdags träffade vi tant Erk, i onsdags var vi på babysång och på vägen hem blev vi inbjudna på te i tjejvillan i Kåbo. I torsdags var vi i Sthlm hela dagen, E lekte med mormor och jag shoppade. Och idag har grannarna tvärs över gatan varit här på middag. Lugnt och skönt får bli imorgon...

Nu är det dags att sova. Gonatt!

No comments: