Thursday, November 05, 2009

542 kcal

Det här med 500something kalorier om dan är nog nån annans grej, för den är absolut inte min! Höll ut i två dagar på ca 500-600 kalorier, men eftersom jag var konstant hungrig så bestämde jag mig för att lägga till en ordentlig - men ändå sund - lunch för att orka. Tanken är ju inte att svälta mig! Fick dock en glädjekalkyl som inte var av denna värld i morse när jag testade vågen. Enligt den hade jag gått ner 13,5 kg sen i måndags! Tyvärr berodde det på att den stod snett, så när jag hade tagit bort sladden som låg under så skilde det bara en bråkdel och det kan det ju göra från en dag till en annan och nästa dag igen så har man ökat ändå, så jag ska nog ta det lugnt med vågen och bara väga mig nån gång ibland.

Träningen går över förväntan än så länge. Har hunnit iväg på ett pass på Friskis den här veckan och ikväll hägrar nummer 2, spinning. Senast jag var på det höll jag på att dö redan innan uppvärmningen var klar, vi får väl se hur det går idag. Promenerat har jag iaf gjort varenda dag hela veckan, trots snö o slask. Igår kom jag upp i drygt 11000 steg innan kl 14, sen fick E för sig att nollställa stegräknaren och då gav jag upp räknandet.

Imorgon ska jag o E på studiebesök på en förskola, det är dags att ta tag i det där nu om vi ska få nån plats till nästa höst. Promenerade förbi den idag för att se hur lång tid det tar att gå och för att veta exakt vart vi ska imorrn. Om det blir den förskolan lär det dock bli att ta bilen på mornarna, annars kommer jag aldrig hinna i tid till jobbet. Om jag inte får en skrivbordstjänst förstås, håll alla tummar och tår att facket inte opponerar sig i förhandlingarna!

No comments: