Sunday, November 01, 2009

Kragen

Jag borde ta mig i den där berömda kragen nu, och uppdatera bloggen lite. Har nu jobbat klart sista veckan, inte helt utan separationsångest faktiskt. Det är en konstig känsla, jag har liksom aldrig varit hemma i 10 månader förut. Vad gör man så länge? I USA var det liksom ändå mitt jobb att vara hemma med barnen, och då hade jag kvällarna fria att leka med Erk, Jo och Ja. Men nu? Hur funkar det? Vad äter hon, vad äter hon inte, när sover hon, vad har hon för favoritleksaker, vad hittar man på utanför hemmets fyra väggar och hur ofta utan att stressa ihjäl ungen? Jag går en spännande tid till mötes kära vänner...

Jag läste idag att födelsedagar är bra för en. Ju fler födelsedagar man hinner uppleva, desto äldre blir man. Det händer bara på Facebook...

Imorgon börjar min officiella mammaledighet (i helgen har jag bara varit ledig ändå), och i och med den även mitt nya liv. Jag ska ut och promenera med barnvagnen minst en timme om dagen, hänga på friskis minst två gånger i veckan och äta nyttigt. Problemet just nu är att jag redan är förkyld, vilket gör mig otaggad för allt vad träning heter både på friskis och med barnvagn. Ingen bra start på det nya livet om man säger så... Sen skulle jag vilja ha en morot också, ett mål att sträva mot. Nånting jag får göra när jag har uppnått en viss vikt, för närvarande är målet att gå ner ca 10 kg. Men jag kommer inte på vad det skulle kunna vara! Tips och förslag mottages ytterst tacksamt! Gärna förslag på delmål också, ett för varje 2 kg jag går ner, för att orka hålla motivationen mer än tre dagar den här gången... Alltså: Ett stort mål och fyra mindre delmål. Vem kommer på bästa moroten?

Nu ska jag se om det finns några roliga pass på friskis att boka till veckan. Peace!

2 comments:

mamsen said...

Ta en ekologisk vet ja. Dom är nyttigast:) hahaha

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Vill du ha ett råd ifrån mig, så ska du få det. Jag brukar ochså ha en förmåga att gå upp, för mycket -godis m.m.
Jag brukar utesluta kolhydrater,
dricker mycket vatten, frukt, grön-saker, knäckebröd med ost, keso,
magert kött kyckling, lax och fisk,
även A-fil med red bearis och lite blåbärssylt, gott. Kaffe och The med skorpa.
Just idag, har jag börjat med en Kur köpt på hälsokost, en utrensnings-kur, som sägs vara bra, har inte någon erfarenhet av sånt, värt ett försök.
Sen går jag på promenader, tränar inte, kilorna brukar försvinna.
Jag vill ochså bli 10 kg lättare, dumt med bilringar runt magen.
Lycka till! Maritha.