Sunday, November 29, 2009

Jag vill inte gå o lägga mig...

Livet som mamma är underbart. Särskilt när ens barn somnar runt åttatiden på kvällen och man kan se fram emot en mysig stund vid datorn eller tv:n innan man själv borde knoppa. Mindre mysigt när barnet i fråga vaknar igen vid halv nio och bestämmer sig för att hon vill leka...

Hade en väldans trevlig kväll på stan igår, utan man eller barn men däremot med sköna kollegor o en härlig chef. Bowlade, käkade mat och avslutade kvällen på Flustret. Säga vad man vill om det stället, men jag hade iaf roligt hela kvällen :) Man får alltid höra massa roligt skvaller också när kollegorna börjar på att ha tagit en drink för mycket, igår blev det två stora flugor på smällen, men mer än så kan jag inte säga (än)... Väldigt skönt att komma ut utan E ibland var det också, jag förstår inte att inte A var ute oftare än vad han var när han var pappaledig...

Ikväll har jag skypat med NJ för första gången sen hon flyttade till NZ i september. Det är så konstigt det där, man kan sitta på varsin sida av jorden och prata med varandra via datorn och det är lika enkelt som att prata i telefon med nån på andra sidan gatan. Teknikens under...

Nu ska jag se om jag kan få fröken Ovetrams att sova, gonatt!

No comments: