Wednesday, August 12, 2009

Haren

Jag hade en väldigt nära döden-upplevelse i söndags på vägen till jobbet. Som tur är så var det inte jag som höll på att dö, men däremot en stackars liten hare. Någon illvillig bilist hade kört på den utan att döda, och när jag körde förbi låg den och sprattlade med benen i luften. Hjärtskärande! Eftersom mitt mellannamn är Vekling så klarade jag inte av att köra över den igen, men som den exemplariska samhällsmedborgare jag är så ringde jag åtminstone till Farbror Blå för att rapportera. Tyvärr var inte Farbror Blå lika exemplarisk som jag, för han sa "Nä, så små djur gör vi inget åt" :( När jag körde hem 14 timmar senare var haren dock borta, så förhoppningsvis hade någon förbarmat sig och kört över den under dagen... R.I.P Haren!

Onsdagar har varit en konstig dag att jobba på sistone. Först har jag varit på personalmöte mellan ett och fem. Sen har jag ätit middag med killarna, för att efter det sätta mig på kontoret och skriva riskbedömningar medan dom har sex- o samlevnad med två av mina kollegor. Runt niotiden brukar dom vara färdiga o då blir det kvällsfika o sen lite tv innan läggdags halv elva. Så summa summarum, på en tiotimmars arbetsdag träffar jag killarna... typ ingenting. Två timmar max. Så även fast jag har varit på jobbet hela dagen så kan jag inte dokumentera nånting om dagen...

Jag har aldrig gillat omelett. Har aldrig gillat ägg i någon form faktiskt. Har bara ätit det i typ sockerkaka o pannkaka o sånt. Men sen hände det nåt. För ett par veckor sen ungefär. Jag fick för mig att jag ville ha omelett, så jag gjorde det till frukost. Sen dess har jag ätit det typ fem gånger. Så dom senaste två veckorna har jag ätit mer omelett än vad jag hade gjort på 27½ år innan! Man kan nästan tro att jag är gravid. Jag hävdar dock å det bestämdaste motsatsen. Fast egentligen finns det inga bevis för vare sig det ena eller det andra. Omelett med soltorkade tomater och skinka, eventuellt lite lök o champinjoner, är dock det som står på min frukostmeny nu.

Nu ska jag surfa runt lite innan jag hoppar i säng. Imorgon hägrar ytterligare en kväll på jobbet, fredag likaså. I helgen kommer ML, yay!

1 comment:

mamsen said...

Tänk att det skulle gå 27 1/2 år innan du förstod lite mer av livets goda