Friday, August 07, 2009

Ensamma mamman

Jag o E skulle ha åkt in till stan o träffat några av hennes små vänner idag. Men så igår fick A erbjudande om att jobba idag, vilket han tackade ja till och då insåg jag att jag hade möjlighet att vara ensam hemma med E hela dagen (bokstavligt talat hela dagen, från halv 9 i morse till 10 på kvällen). Så jag tackade nej till play date/fika på stan och stannade hemma för att mysa med världens gobit istället. Ett val som jag inte ångrar på nåt sätt!

Jag vaknade vid 10, faktiskt innan E för en gångs skull. Det brukar vara hon som väcker mig på morgnarna nuförtin... Men hon va inte långt efter, så 20 över 10 plockade jag upp henne också ur sängen. Sen har vi lekt, ätit, promenerat i regnet och E har bajsat ner både hoppgunga och mamma. En helt fantastisk dag för en hårt arbetande mamma som träffar sin bebis alldeles för sällan! På nåt sätt måste omställningen från att vara hemma med pappa till en dag ensam med mamma varit tuff för lilla E, för hon som i princip aldrig somnar före 10-tiden, ofta ännu senare, somnade idag vid 8 på kvällen! Jag är lite orolig att hon ska vakna och komma på att hon vill vara uppe nu när vi ska gå o lägga oss, men har hon klarat 3,5 timmar än så länge så klarar hon nog ett tag till... För det måste ju sägas att det vore taskig timing att vakna nu, halv 12! Särskilt som jag ska vara på jobbet 8.45 imorrn och jobba hela helgen...

Men snart är det "slut" på helgjobbet! Iaf för ett tag. Detta är tredje helgen av fyra efter semestern som jag jobbar, det börjar kännas i kroppen nu. Men som sagt, bara 27 timmar kvar... Sen är jag ledig, iaf från jobbet, i tre helger, även om jag har annat inbokat. Insåg igår när vi skulle hitta en helg att umgås med vänner att min nästa obokade helg är i mitten av september. Det känns grymt avlägset när sommaren är som varmast, att inte vara ledig förrän till hösten... Hur som helst, from nästa vecka har jag betydligt humanare arbetstider och efter den 24/8 blir det värsta softa tiderna!

Nu ska jag sova, för att ta mig igenom en till helg på jobbet. Hoppas det är bra kollegor jag jobbar med i helgen, det gör det så mycket lättare än om man jobbar med folk man inte trivs/kommer överens med...

Skickar med ett par gamla bilder också.



PS: Mamma, du får nog jobba på att övertyga A att du vill ha ett ex av moroten, han är inte helt nöjd med tryckningen och tycker inte att den är i skick att delas med av... Men du vet var han finns ;)

No comments: