Sunday, August 30, 2009

Gottsunda is on fire!

Efter mina mastodontveckor direkt efter semestern har jag inte riktigt vant mig vid att vara ledig några längre stunder än, så redan i fredags pratade jag om "efter jobbet imorrn", fast jag skulle vara ledig hela tre dagar i rad! Den lilla ovanan har jag sen fortsatt med hela helgen och A har fått påpeka mer än en gång att jag inte ska till jobbet "imorrn" (fast i skrivande stund ska jag ju just det). Det har vart delvis intensivt och delvis väldigt slappt... I fredags var vi på begravning, vilket ju så klart inte var någon hit. Framförallt inte med bebis... Jag hade ingen större lust att gå själv, så jag tog med mig A och E kunde vi ju inte gärna lämna ensam hemma, så hon fick helt enkelt också följa med. Inte optimalt. Efter begravningen hann vi med lite shopping, middag med mamma och bilbyte med Krik. Så i helgen har jag kört Skoda. Imorrn ska jag skriva papper på V70, yay! Hoppas att JL som sa att han kanske ville köpa Skodan bestämmer sig för att han faktiskt vill det, jag har inte råd med två bilar.

Tur är det iaf att vi har garage, annars vet man aldrig hur länge man får ha kvar bilen här omkring. På vägen hem i fredags kom en polisbil i full karriär med blåljus och hela baletten efter mig. Eller, inte efter mig efter mig, mer som bakom mig. Jag stannade på en busshållplats och släppte förbi, sen körde jag ett par hundra meter till innan tre kollegor kom med lika mycket blåljus. Hade tänkt åka till centrum och ta ut pengar, men jag ändrade mig och for iväg till ICA Väst, typ fem gånger så långt bort istället. Tydligen har det vart stökigt i Gottsunda i helgen, bilbränder och krossade rutor varenda natt sen i torsdags. När ska jag ha råd att flytta härifrån...? Och ja, just nu hör jag sirenerna IGEN. (Och länkarna ovan är två olika artiklar).


I lördags skulle vi gått på både födelsedagskalas och inflyttningsfest, men när vi alla tre sov tills klockan var över 12 och vaknade lite halvkrassliga allihop så insåg vi att det var dags att stanna hemma och ta det lugnt en dag. En promenad till affärn fick räcka. I dag hamnade vi i Stockholm igen. Tjejmilen. Jag tog mig runt på en bättre tid än förra året, även om den allmäna konditionen lämnar en hel del övrigt att önska... :) Jag lämnade barnvagnen med A, så jag har inte direkt nåt att skylla på heller, men å andra sidan har jag tränat ungefär tre gånger sen jag födde barn för sju månader sen, så det finns förklaringar och det borde inte vara omöjligt att förbättra rejält till nästa år! ;)

Nu ska jag sova. Imorrn bitti kommer jag högst troligt förbanna först väckarklockan för att den ringer för tidigt och sen mig själv för att jag lägger morgonpass i schemat. Men jag vet att när jag åker hem från jobbet halv fyra så kommer ingen må bättre än jag! Jag har jobbat alldeles för många kvällspass dom senaste fem månaderna, nu är det dags att få hinna med jobb OCH familj på samma dag... Gonatt!

No comments: