Tuesday, September 01, 2009

V70

Snart har jag vart vaken 20 timmar. Hur jag fortfarande orkar är ett mysterium som kvarstår att lösa. Det är dock inte helt frivilligt. E bestämde sig för att vara klarvaken halv sex i morse. Punkt. Inget att diskutera ens. Hon som alltid sover till 8 åtminstone! Funkade inte med välling, napp eller vyssan lull :( Tur i oturen var väl att hon valde en morgon när jag ändå var tvungen att gå upp, även om jag kände att den där sista timmen hade varit värdefull. Jaja, slapp iaf gå upp, vi låg kvar i sängen en stund, sen la jag mig på soffan för att få sova några minuter - hah...

Ibland undrar jag om det finns nån med mer tur än undertecknad. I söndags (igår) va vi i Stockholm. När jag satte in E i bilen la jag ifrån mig nycklarna o mobilen på taket. När vi hade åkt ca 2 km insåg jag att jag inte hade min mobil, så jag ställde in mig på att vända och hoppas på det bästa. Fastnade dock i ett rödljus innan jag kunde svänga runt så jag passade på att kika ut ur bilen - och hittade mobilen kvar på taket! Exakt vad är oddsen egentligen?

Idag har jag haft en stressdag på jobbet, bara massa rännande fram och tillbaka till skolan kändes det som och inte hinner jag skriva den utredning som ligger på mitt bord heller... :( Gottsunda har haft krismöte i morse, nu ska det visst satsas på insatser, så ikväll när vi kom hem från Erks födelsedagskalas så stod det två bilar på vändplan. En f.d. kollega ska visst sälja sin lägenhet i Fålhagen, men kostar den mer än 7,50 så har vi inte råd, med en inkomst på tre personer :(

Däremot hade vi visst råd med en V70, så nu kör jag riktig bil! :) Skrev papper med stackars ME ikväll, han ville inte alls skiljas från bilen. Den ekonomiska krisen sätter spår i människors liv...

Träffade Josef på stan, hans fru är gravid. Det var inte förrän jag kom hem o berättade det för A som jag insåg att hon heter Maria. Undrar just vad barnet ska heta... :)

Så där ja, nu är klockan halv två och WAAAAY beyond bed time! Tur jag inte ska va på jobbet förrän tre imorrn eftermiddag. Hoppas E sover lite längre än till halv sex också... :s

2 comments:

mamsen said...

Somliga har tur som en tokig. Fråga ME om han vill köpa skolådan istället

littlestaar said...

Välkommen till V70-klubben, habib! :-)