Sunday, September 20, 2009

Skit-Skoda

Av nån anledning så somnar E alltid tidigare när jag är hemma än när hon är ensam hemma med A. Jag vet inte om det är att A väntar ut henne att hon blir så trött att hon i princip somnar där hon är, eller om det är nåt mamma-lugn som infinner sig. Hur som helst så är det verkligen tokmysigt att sitta där med henne i fåtöljen och vore det inte för att det alltid finns massa annat som behöver göras så skulle jag lätt kunna sitta där i fåtöljen hela kvällen och gosa. Jag tror helt ärligt inte att det finns nåt mysigare än en sovande bebis! Idag är nog undantaget som bekräftar regeln dock. Klockan tio var ungen fortfarande klarvaken! Vad är det för fel? Antar att det där tuppluren vid halv sju var precis så ödesdiger som jag förutspådde... Men det är inte så lätt när man är ute på promenad, klart det är mysigt att sova i vagnen :(

Skodan blir jag snart knasig på. Den startar inte! En skrothandlare trodde han skulle komma enkelt undan i veckan genom att säga att kamremmen var trasig. Synd för han att bilen har stötstänger istället för kamrem... Det blev ingen business. Idag var kollega A här med sin man och tittade, mannen trodde det kunde vara kolhållaren. Har bytt den, men jag vet inte om det hjälper... Batteriet är helt urladdat och det hjälper inte med startkablar. Det lär ju va generatorn som krånglar, men jag måste ju ha ett laddat batteri för att testa om den funkar nu med ny kolhållare. Och då uppstår två problem: I) Jag har ingen laddare. Pappa, kom o hälsa på! II) Batteriet laddar ju inte ur på en gång när man väl har laddat upp det = det tar ett tag innan jag märker om generatorn fungerar eller inte. Suck. Vem vill köpa en trasig bil? Ni får kompispris... Snart bränner jag upp den och säger till försäkringsbolaget att jag trots allt bor i Gottsunda... (Som för övrigt har varit riktigt lugnt senaste veckan). Fortsättning följer!

Nu har jag inget mer på lilla hjärtat.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jess. det hade varit bättre att sält Ka:n till mig (billigt) och köpt Volvon till er, då hade ni sluppet allt besvär med Skodan, men det är ju lätt att vara efterklok, som sagt.

Det ska bli så roligt att se er o lilla Ester, som säkert vuxen mycket som sist.

Svärmor Maritha.