Monday, December 22, 2008

Skinka - check

A ligger på vardagsrumsgolvet och sover, jag undrar just hur han lyckas... Nog för att vi kom i säng sent igår (tog ut skinkan ur ugnen halv ett och sen behövde den svalna lite innan den kunde flytta in i kylen) och vi va uppe tidigt imorse för att hinna till barnmorskan i tid, men på golvet?! Det har iofs varit en intensiv dag, med barnmorska, IKEA, julskinks-griljering och snart svärfar på besök och det är ju sant att man vissa dagar själv också skulle kunna somna var som helst. Men när det finns både soffa och säng tillgängligt förstår jag inte varför man väljer golvet... :)

Lillstrumpa är också jul-stressad. Eller åtminstone påverkad av min stress... Hjärtljuden låg på 160 slag i minuten! Men när barnmorskan började massera magen gick dom ner till 138 (eller nåt sånt). I övrigt verkar allt bra, blodsockret är inga problem trots massivt sockerintag emellanåt och järnvärdet har stigit till 116.

En sak som slog mig när jag åt frukost i morse var det tragiska i att se solen gå upp vid halv tio (okej då, vi kanske inte gick upp JÄTTETIDIGT för att hinna till bm...) Hur som helst, nu har det vänt och snart kommer sommaren! :)

Nähä hörrni, det här håller inte längre. Om jag inte hinner tillbaka hit innan onsdag så passar jag på att önska alla en GOD JUL! :)

No comments: