Thursday, December 11, 2008

Jag vill inte bo i Gottsunda längre!!

Jag ska sluta gå ut!! Iaf när det är mörkt. På två kvällar har två personer blivit rånade alldeles runt hörnet, vid vår mataffär. Inte ens särskilt sent på kvällen! Min dag igår bestod av att åka till Maxi med omnejd och när jag hade packat upp varorna åkte jag till IKEA, Babyland och Barnens Hus. Jag åkte från sista affären vid strax efter halv sju. Om jag istället hade åkt till IKEA osv tidigare på dagen och handlat på vanliga affären istället för Maxi så hade det lika gärna kunnat va jag som blivit rånad. Ensam (eftersom A va på jobb) och gravid, kan ju knappast springa efter nån då. Just typiskt att man ska behöva va rädd för såna saker.

Hörde just en konditor på Nyhetsmorgon som tyckte att finanskrisen är upphaussad i media. "Dom som har jobb har ju fortfarande jobb och dom är inte mer lessna än för ett halvår sen" sa han som svar på frågan om han säljer mer chokladpraliner i antidepressivt syfte, så här i krisens tider...

För övrigt undrar jag: Sen när behövdes det två nationalekonomer för att komma fram till att förebyggande arbete sparar pengar i längden?! Läs artikeln här. Sen kan man ju bara hoppas att det hjälper till nåt...

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag se om A är sugen på att baka lussebullar. Over and out!


1 comment:

Meta said...

Det där låter inget vidare, men människors moral är tydligen på mycket låg nivå. Ta Axel med dig när du ska handla i Gottsunda.

Sen tycker jag det finns så mycket dumt folk i TV, så jag tittar eller
lyssnar inte längre, ibland kan de sitta på helt felaktiga poster och
säga de mest idiotiska saker.
Vem,tillsätter folk och på vilka grunder, är det kanske bekantas, bekanta.
Var rädd om er, Marita.
Ses snart.