Sunday, December 14, 2008

Så trött, så trött...

Jag tycker det är rätt fascinerande att man fortfarande, december 2008, inte vet exakt vad som gör att en bebis tycker det är dags att sätta igång förlossningen och komma ut. Okej att man kan sätta igång det på konstgjord väg, men vad är det som gör att det startar naturligt?

Det har vart en intensiv helg. I fredags åkte jag till Åland med jobbet, t/r på julbordskryssning. Vi träffades redan kl 13 för att ta bussen till Grisslehamn och färjan därifrån. Julbord brukar kunna va trevligt, men just den här resan hade jag klarat mig utan. Maten rent generellt va så där, skinkan och köttbullarna va rent äckliga... >_< Och sjögången gjorde mig illamående, så även om maten hade vart god så hade jag inte fått i mig så mycket. Detta ledde till att jag för första gången va hungrig igen två timmar efter att jag ätit julbord och var tvungen att stanna på Subway på vägen hem.

På lördan va jag i Stockholm och träffade Ah & L. Mycket trevligt, som alltid! Hann med lite shopping, lunch och julmarknad i Gamla stan. Åkte hem till L i Vasastan en sväng och drack en kopp te innan jag och Ah fortsatte till Husby och träffade tjejerna där. Eller ja, tjejerna och miljoner andra människor (kändes det som, för en sån som jag som bara dräller hemma hela dagarna). Trevligt att träffa alla gamla bekantingar från uppväxten igen, händer inte varje dag nuförtin. Massa gofika också, heja heja! :)

Idag har vi vart på julkonsert i kyrkan, tillsammans med svåger och hans son som vart här i helgen. Gick på stan en sväng innan vi droppade dom vid tåget på eftermiddan och nu sitter jag här och väntar på att min risgrynsgröt ska bli klar. Tittar på Grey's och inser att jag tydligen inte är ensam om att ha lårbenet och nyckelbenet hopkopplade...! Ska ta och slå in lite julklappar också under kvällen, eftersom A spelar innebandy. Skulle helst vilja gå o lägga mig klockan 8 ikväll också, men det lär väl inte hinna hända... Undrar om jag kommer få sova en hel natt till innan Lillstrumpa kommer (för sen lär det ju inte hända!) Kommer verkligen inte ihåg när det hände senast, förstår inte varför jag sover så dåligt... Any ideas?

3 comments:

Anonymous said...

verkar vara en gravid grej det där att man aldrig kan sova... känner inte en enda som sagt att de sovit bra.... tyvärr får man bara gilla läget :/

Miriam said...

Troligtvis är det parasiten som ligger och trycker på olika vitala organ...

Meta said...

Det är inte alls lustigt att du känner dig trött, det är ju snart dax, för "lillen" el."lillan" att komma ut. Sista tiden, kommer jag ihåg, dels var jag trött, dels var jag otymplig och dessutom stor.

Kanske, bättre sent än aldrig med en kommentar. Nu ses vi snart.