Saturday, April 26, 2008

Fordrar Ordentliga Reparationer Dagligen...

Ett riktigt dåligt drag visade d sig vara av bilen att gå sönder dan innan jag ska jobba helg! Va på väg hem från Arlandastad igår, precis efter avfarten från E4 så börja bilen låta konstigt, men bara när jag gasa... I första rondellen, alldeles efter avfartssträckan, stanna den på tomgång men starta igen. Luktade bränt o så där, så jag stanna vid vägkanten o ringde pappa (som kunde hjälpa mig lika lite nu som den gången jag ringde från Vännäs o fråga va d va för fel på Opeln...). Jag blev lite förnärmad när d faks kom en polisbil o bara körde förbi, men pappa mena på att d inte va deras jobb. Annat e d i USA, där stannar polisen om dom kör förbi en bil som står i vägkanten me varningsblinkers på... Hur som helst, pappa kunde inte hjälpa oss så vi tog oss in på IKEAs parkering o fick där hjälp av en snäll karl att rulla in bilen i en ruta, eftersom den dog helt när vi hade kommit in på parkeringen. Gick över till Mekonomen som låg på andra sidan gamla E4an, eftersom dom hade en skylt som sa "Bilverkstad". Men hjälpa oss kunde dom inte... Däremot va d ett par araber där som hade en verkstad lite längre bort, så vi köpte en bogseringslina o åkte me dom istället. Kylarn e d definitivt fel på, vattnet rann bara rakt igenom. Sen prata han om att d läckte bromsolja oxå... Vill inte veta va d kommer kosta! Kändes desutom extra tjurigt att kliva upp en OCH en halv timme tidigare imorse för att ta bussen till jobbet...

Jobbet har vart bra, med grillad fläskfilé till lunch, frisbeegolf och innebandy på eftermiddan och "mellanstadiedisco" på kvällen :) Killarna har vart förvånansvärt lugna och harmoniska, kanske d e lugnet före den fruktade stormen, eller så e d de senaste veckornas storm som har bedarrat, jag vet inte... Dom som har vart med när d händer grejer förut säger att d oftast föregås av ett oväntat lugn på avdelningen, så man får väl ha ögon o öron me sig. Hur som helst en skön dag på jobbet. Och tack och lov så fick jag skjuts till stan av en snäll kollega, så jag kom hem något tidigare än om jag hade tagit bussen...

Dagens skratt hittades på tjuvtittat.se, K-rauta gör allt för kunderna...

Så kan d va. Nu ska jag sova, så jag orkar ta bussen imorrn igen... :(

No comments: