Thursday, April 10, 2008

Sömntuta

D finns bra och dåliga saker med att lägga sig och sova en och en halv timme när man kommer hem vid halv fem på eftermiddagen. Bland dom dåliga finns så klart att det blir svårare att somna på kvällen. Bland dom bra kan man däremot räkna in att man orkar ta hand om sina gäster som bjuder in sig själva :) (Mera sånt!) A's kompis JS ringde i morse och undrade om han o tjejen kunde komma förbi, o d e klart dom kunde :) Mucho niceo. Men som sagt, först behövde jag sova en stund, hade längtat efter d i typ tre dar eller nåt... Jag vet inte riktigt vad d e för fel, men jag e konstant trött nuförtin... Antar d e nån vårsläng...

Min träning inför Tjejmilen går SÅ DÄR! Tänkte komma igång ordentligt förra veckan, men efter att ha börjat värma upp för tre veckor sen blev jag sjuk o sen kom jag av mig... Nu ligger jag två veckor efter i schemat, ingen bra start... :(

D har vart mycket Österåkers-folk på jobbet den här veckan. Först va insatsstyrkan där o öva häromdan o sen har Säkerhetsfolket vart där och haft utbildning i just säkerhet. Vet inte om jag lärde mig så mycket nytt, mest repetition av sånt man redan kan. Men repetition e ju bra sägs d... O rumsvisitationsövningen va ju bra, för d har jag aldrig vart me om på riktigt, så den hade ju faks ingen vidare koll på...

Jag undrar vart mina linser har tagit vägen! Va hos optikern förra onsdan, hon sa d sku ta knappt en vecka för dom att komma in... Och att dom sku ringa när linserna hade kommit... Mig veterligt betyder "knappt" dsamma som "mindre än, fast ändå nästan". Men nu har d gått "drygt" en vecka, vilket betyder "lite mer än, fast inte så mycket". Men det är ändå skillnad på "knappt" och "drygt". Från knappt en vecka, som kan va 5 dar, till drygt en vecka, som just nu är 8 dar men blir 9 imorrn, e d fyra dagars skillnad, o d e ju nästan en knapp vecka till. O en knapp vecka plus en knapp vecka, då e vi ju praktiskt taget uppe i två veckor! Om dom inte ringer imorrn, då e jag definitivt uppe i två veckor för under helgen lär dom inte ska höra av sig...

Apropå höra av sig så e jag lite besviken på psykologen som skulle ringa mig idag och inte gjorde d... Hoppas hon ringer imorrn, annars får jag ta d me chefen på måndag... Hur eller hur, that's about it for today...

No comments: