Sunday, April 06, 2008

Plast + hetta = sant?

Ett gott råd till alla er som lagar mat där ute: Lägg inte husgeråd i plast på en nyss använd spisplatta! Detta väl beprövade råd resulterade i att pastasleven numera delvis sitter fast på plattan...

Helgen har vart bra. Personalfest i fredags, grekisk mat och gott vin på restaurang här i stan. Kom hem vid strax före ett, drack lite nyponsoppa o pratade me A en stund innan vi somnade. Man kan för övrigt få veta väldigt mycket om sina kollegor efter en flaska vin, som man förmodligen aldrig skulle fått veta annars!

Vaknade av att grannen satte igång borren vid 10 i lördags morse. Lyckades somna om efter en stund och gick upp vid halv tolv. Gjorde inte så mycket på hela dan. Gick till affären en sväng, passade på att hyra två filmer o tillbringade resten av dagen framför tv:n. Såg Hipp Hipp's julkalender och Solstorm. Den sistnämnda va så där, nådde inte riktigt upp till mina förväntningar faks... Den kändes mer som en Wallander på söndagkvällen än den spännande thriller jag trodde den skulle vara... Fyra pumpor av tio. (Jag har kommit på att om man drar skalan till tio istället för fem som do flesta kvällstidningar m. fl. gör så låter d som att filmen e bättre, för att den får fler pumpor... Men egentligen så e d ju en tvåa, av fem...) Inte för att d e nåt fel på Wallander på söndagkvällarna, men d e inte spännande spännande, om ni fattar vad jag menar... Och ungefär så va Solstorm oxå.

Söndag va jag i kyrkan. Efter d gick vi på stan och köpte present till Jo, innan vi for på kalas i Eskilstuna. Lååångt bort! Och nästan bara 70- och 90-sträckor hela vägen... Förutom ett par mil på E20 som ju har 110 och ett litet område i Eskilstuna, där d va 60...! Hur som helst så va d väldans roligt att se Jo igen, har inte sett hon sen nyår...

Imorrn ska vi tvätta. D borde vi ha gjort för typ två veckor sen, men d hanns inte då o den här veckan har A vart helt slut pga pendlandet till Sthlm. Men imorrn... Får se hur mycket vi hinner på 3,5 timmar... Imorrn eftermiddag ska vi till Storvreta och minnas A's barndom... Eller, han ska minnas och jag får följa med på en memory lane-promenad :) Han va ju me på min för ett par veckor sen, när jag tog me honom till Fjärdhundra och gamla sommarstugan på vägen hem från Sala silvergruva... Anyways, Storvreta imorrn. Men först tvätten...

På tisdag ska jag tillbaka till jobbet. Jag har inte varit på avdelningen sen i måndags. I tisdags jobbade jag bara personalmötet (som just den här veckan innebar femkamp i bowlinghallen, så d kändes inte som så mycket jobb...) och torsdag-fredag har vi haft planeringsdagar. I onsdags va jag bara ledig. Hur som helst, d jag skulle komma fram till va att d kommer bli konstigt att komma tillbaka till avdelningen efter så lång tid! Men d känns bra ändå :)

Nu ska jag se färdigt Flightplan och sen e d nog snart sovdags om jag ska orka upp till tvättstugan imorrn...

För övrigt krånglar min M-knapp fortfarande...

No comments: