Sunday, April 20, 2008

Ytterligare en helg...

Tänk vilken takt jag håller på bloggandet i år! De tre senaste månaderna har jag snittat två inlägg i veckan, inte fy skam...

Med anledning av en kommentar till förra inlägget måste jag säga: Det har inte vart jag som har tagit hand om disken här hemma heller! Men det är ändå väldigt väldigt skönt med en diskmaskin :)

Nånting som stör mig idag är Resedagboken. Tänkte gå in o läsa N's senaste om livet hos Nya Zeeländarna, men sidan bråkar... Den har gjort d till o från ett tag nu... :( Får se om jag nånsin får veta hur hon har d...

En annan sida som har bråkat hela helgen e Friskis, har inte gått att komma in alls. Men nu har jag äntligen bokat ett träningspass! Ska bara försöka komma ihåg att gå på d oxå...

Helgen har vart okej. I går (lördag) va vi i Storvreta o tittade på A's barndom. D va inte så mycket barndom kvar eftersom det har gått 20 år sen han bodde där, o på den tiden har d byggts om en hel del. Men d va ändå mysigt. Efter d åkte jag till kyrkans café o hjälpte till på kvällen. Va kvar till halv två, kom i säng vid halv tre, vilket gjorde att vi inte orkade upp till kyrkan idag. Men vi tog oss dit till eftermiddan, för då skulle vi möta ett par vars bröllop vi ska servera på om ett par veckor. Efter d mötte vi upp D&H o käkade lite lunch innan vi följde me dom till en annan kyrka. Man kan nästan tro att jag inte gör nåt annat än springer i kyrkor på min fritid, men så är inte fallet... Iaf, d mötet va så där, prästen va mer av en joker än nåt annat o jag va jättetrött... D&H's dotter N (6 år) hitta en kompis på typ 2 som hon sprang omkring med. Helt plötsligt kommer N springande, med 2-åringen efter sig. 2-åringen jagar då N med en sopkvast i högsta hugg. Svårt att hålla sig för skratt då... :)

Åt middag hos D&H, de flesta av oss åt lax medan A och N käkade pannkakor... Så kan d va :) Hur eller hur, jag ska upp om 7 timmar, dags att lägga sig...

1 comment:

Anonymous said...

Helgen den 10-11 maj passar bra, och om du vill, kan och känner för det äe du varmt välkommen hit... Jag kan även helgen 7-8 juni, iaf lö-sö och kan komma till dig, men det ena behöver ju inte utesluta det andra... :-) Ha en skön vecka! Boz!