Wednesday, April 02, 2008

En riktigt bra rubrik som fångar läsarens intresse

Jag visste väl att du inte kunde motstå att läsa när du såg min fängslande rubrik :)

Dagens shopping blev betydligt dyrare än vad jag hade tänkt mig. Och ändå har jag varken köpt gympaskor eller gympaskor än... (Jo, jag ska ha två par, ett för att springa i och ett par att bara ha typ när man e ute och inte vill ha ballerina eller stövlar...) Åkte egentligen ner på stan för att gå till optikern. Fem timmar och 967 kronor senare åkte jag hem igen... Då hade jag även hunnit med en middag på stan med A.

Dagens kompott består av lika delar av tre kategorier: 1) Basics som jag faktiskt behöver och har tänkt länge att jag ska köpa, 2) Basics som är bra att ha men som jag kanske skulle kunna klara mig utan om jag försökte och 3) Lyx som jag unnar mig bara för att jag har råd. Till den första kategorin, Basics som behövs, räknar jag t.ex. hårborste och body butter. Till kategori nummer två, Basics som inte behövs, räknas ett par t-shirtar och en kofta som jag tänkte att jag skulle ha till en klänning som d slutade med att jag inte köpte... Till Lyx-kategorin räknar jag slingor till håret, en extra body butter bara för att, samt lite andra småprylar... Mineralfoundation vet jag inte riktigt vilken kategori jag ska räkna in i, för d e ju en basic pryl, som jag både behöver och inte, samtidigt som den kan kännas onödigt dyr vilket gör den till lite lyx... Oavsett kategori så har jag införskaffat...

Fyndigast idag va iaf en blommig sommarblus för 49 kronor. Jag har en känsla av att den kommer användas mycket :) Ska bara jobba fram lite solbränna så jag inte ser ut som ett spöke...

Nä, nu ska jag kolla Vänner och So you think you van dance. Jag vet, jag sa förra veckan att jag inte gillar programmet och det gör jag fortfarande inte egentligen, men jag kan inte sluta titta... Sånt e livet :)

No comments: