Thursday, April 24, 2008

Bortskänkes

Finnes: Fem gamla, nästintill antika stolar, åtminstone tre av dem är från 40-talet, samtliga är trasiga.

Sökes: En godhjärtad själ som kan tänkas förbarma sig över ovanstående stolar, så jag får bort dom ifrån förrådet...

Jag har haft en MYCKET produktiv dag! Började med att åka hemifrån vid 9 för en terapisession i Vallentuna. Alla som undrar varför kan få veta d en annan gång... Åkte hem och åt lunch och for till Biltema för att köpa lite nya cykeldäck och en ny lampa till bilen. Bytte halvljuslampan och åkte sedan vidare till IKEA. Det visade sig vara ett riktigt smart drag att åka dit dan innan lön, knappt en människa så långt ögat nådde... Införskaffade en matta till balkongen, en ny hallspegel, en ställning med korgar till garderoben, nya skohyllor, en tvättkorg, 6 stycken fyrkantiga tallrikar och säkert nåt mer som jag har glömt nu. Från IKEA gick resan vidare mot ICA Maxi där vi spenderade 1500 till. Tyvärr hade vi inte samma tur med dan före lön-bristen på folk där, d va helt smockfullt på parkeringen när vi kom dit! Spenderade två timmar i butiken, nu är kyl och frys fulla igen! :)

Efter att ha gjort halva stan tog d typ hundra år att bära in allt från bilen (d e näst intill ett mirakel att allt ens fick plats i den lilla plutten!!) och sen lagade vi middag. Efter middan va jag sugen på att sätta upp den nya hallspegeln, men d betydde att jag va tvungen att flytta ut ett bord i förrådet, och för att få plats med det var jag allra först tvungen att städa förrådet... Därav stolarna! Efter att ha röjt upp och gjort plats för bordet i förrådet va klockan dock nio och jag e lite skeptisk till att börja hamra i väggarna så dags, så spegeln kommer nog upp imorrn, tillsammans med skohyllorna... :)

Efter 12 timmar on my feet (pretty much) e d dags att slappa framför tv:n nu. Eftersom jag missade So you think you can dance, så verkar d inte finnas så mycket mer att titta på, men d e ändå dags att chilla. Imorrn hägrar lön och Arlandastad, dags för ett par löparskor nu... :)

No comments: