Sunday, March 16, 2008

Härnösand

Söndag kväll, äntligen hemma igen. Inte för att jag har haft en tråkig helg eller så, utan bara för att hemma ändå alltid är bäst.

I fredags satte vi oss i bilen och for upp till Lillasyster. På gott och ont bor hon i Härnösand, vilket ju ledde till att A ville hinna träffa massa gamla kompisar och A's pappa ville hinna träffa oss, men jag har mest av allt umgåtts med syster. I fredags kväll lagade vi mat, spelade Fluxx och tittade på film. Jättemysigt, särskilt som jag vann Fluxxet :)

På lördan skulle A träffa ett par kompisar så jag och syster P bestämde oss för att ta bilen till IKEA, typ i Sundsvall 5 mil bort. Vi shoppade för typ 20 spänn var eller nåt... :) Fikade på Waynes innan vi for tillbaka för att äta lunch me A på farbror Frasses. På kvällen spelade vi lite mera Fluxx innan vi åt middag (nu låter d som att vi bara äter, men när man har sprungit på en tretimmars shoppingrunda får man äta, även om man inte har handlat för mer än 20 kronor!) hos P och sen åkte vi upp till A's pappa och tittade på Melodifestivalen med honom och hans fru. Jag la 30 spänn på att rösta fram Sibel, men d hade jag ju inget för... Får försöka se d positiva i att pengarna åtminstone till största delen hamnar hos Radiohjälpen... Charlottes låt har nog ganska stora chanser i Europa, men jag skulle faktiskt inte bli lessen om Sverige inte kommer med i ESC...

Idag söndag letade jag mig fram till Pingstkyrkan i H-sand. Jag hade innan idag inte vart i kyrkan sen julmusikalen förra året. Efter kyrkan, som va full av afrikanska inslag, så åkte vi till sundsvall och käkade lunch hos Ja och CF. Mysigt att träffa dom igen, men alldeles för kort tid! Började planera en NY-resa tillsammans i höst, får se hur d går... :) Kom hem runt halv 9, har käkat en ICA-pizza och nu väntar jag på att Wallander ska fortsätta. Sen ska jag sova, börjar tidigt hela veckan och e bara ledig en dag till innan påsk.

PS: Apropå Fluxx så vill jag bara tillägga att jag vann med 6-1-1 (Vi va tre stycken som spelade och dom andra vann varsin gång...)

No comments: