Thursday, March 06, 2008

En helt vanlig dag på jobbet...

Ibland har man bättre dagar på jobbet. Idag va inte en sån dag... Unga killar utan morgonhumör e inte att leka med, d kan jag lova! Bad en sån att stänga av tv:n i morse, eftersom tv:n ska va av när vi äter o d vet han mycket väl. Han använde ett tonläge som lika gärna kunde bett mig dra åt whole-wheat, men orden va något lugnare, typ "Tyst, jag vill inte höra, gå härifrån". Berättade detta för en kollega, som under en promenad på morgonen konfronterade killen i fråga. Killen svarade då att "om Jessica pratar med mig igen ska jag slå henne!"... Så glad kan man oxå bli... :S Som tur va så blev d inge slag i saken av hans hot, så jag tog mig hem levande idag oxå...

Kom hem och möttes av en annan mycket otrevlig överraskning: En påminnelse på en redan betald tv-licens... Den första räkningen måste ha kommit bort i posten för den har jag inte sett röken av, så när påminnelse nr 1 dök upp för ett par veckor sen va d ju bara att betala o se glad ut. Betalade gjorde vi, glada vet jag inte om vi va. Idag så låg dock påminnelse nr 2 på hallbordet när jag kom hem. 787 kronor. Som tur var så va dom väldigt samarbetsvilliga på Radiotjänst i Kiruna, så d va inga problem att riva räkningen och slänga den.

Nu ska jag försöka övertala min man att bestämma en biofilm för kvällen. Jag har listat ett par fem åtta stycken som jag kan tänka mig att se, får väl se om han vill se samma...

No comments: