Sunday, March 23, 2008

Going twice...

Min kollegor skicka hem mig från jobbet idag, dom tyckte jag gick o hosta o nös o så där för mycket. När jag va på väg till bilen tänkte jag att d va första gången på jättejättelänge som jag sjukskrev mig från jobbet. Sen kom jag på två saker:

1) D va egentligen "bara" 2,5 år sen senast, när jag va i USA. (Innan d va d nog när jag hade halsfluss hösten 2001, o d va d jag tänkte på först).
2) Jag har ju typ inte haft nåt jobb på flera år, svårt o sjukskriva sig från ett då!

Hur eller hur så blev min arbetsdag typ tio timmar kortare idag o nu sitter jag här e ont ont ont i halsen, hostar o nyser om vartannat och undrar hur jag ska orka me resten av dagen... Om d e nån gång man inte behöver vara vuxen så e d när man e sjuk tycker jag... Då får man tycka synd om sig själv och kräva att andra ska göra dsamma... :)

Fick en inbjudan av en gammal klasskompis idag, hennes gospelkör har konsert i Sthlm om ett par veckor. Först blev jag eld o lågor, sen insåg jag att jag så klart jobbar just den helgen... Och jag kan inte riktigt byta bort just den helgen heller, för min kalender e väldigt välplanerad för dom närmaste månaderna redan så d finns ingen annan helg jag kan jobba istället... :(

Hur eller hur, nu orkar jag inte ens me d här längre. Ska lägga mig i soffan och slappa istället...

No comments: