Tuesday, March 25, 2008

Gnällspik

Få saker är så irriterande som folk som bara gnäller. Om ni - precis som jag - har svårt för gnälliga människor så ska ni sluta läsa nu, för den här veckans lista är bara en enda stor GNÄLL-lista.

Gnäll nummer 1: För korta reklampauser. Jag vet, jag är förmodligen den enda i Sverige, kanske tom i världen, som klagar på en sån sak, men faktum e att jag inte alls tycker om SVT, för d finns aldrig tid att gå på toa eller koka te eller ta fram lite frukt ur kylen när man tittar på deras filmer och program.

Gnäll nummer 2: Dåliga reklamfilmer. För faktum e ju att d enda dom där reklampauserna är bra till är just att hinna med annat än att titta på reklamen. Okej, en del av dom kan va ganska roliga, men nu e ju d här en gnälllista o då kan man inte ha med sånt som e bra.

3: So you think you can dance Scandinavia. Jag vet inte riktigt vem som har gjort programmet, men d måste va nån som på allvar tror att d e roligare att titta på juryns minspel än på dom som faktiskt är där för uttagningarna. Och varför får man inte se mer? Kanske missminner jag mig, men d känns som att man får mer för pengarna sas när man tittar på den amerikanska versionen. Dessutom finns d ingen Bad Cop i den här upplagan, vilket gör att man måste stå för allt dissande själv o d hade ju vart mycket enklare om man hade fått se lite mer av dansarna. Till nästa säsong vill jag ha 1,5-timmars program under audition-turneringen! Annars kommer d sluta som Idol: Jag ser inte på svenska, däremot älskar jag amerikanska. Så är det och så kommer det förbli.

4: Klockor som går fel. På datorn i USA kunde klockan få för sig att den skulle dra sig med jämna mellanrum, så rätt som d va kunde den gå en kvart efter. På datorn! Rent generellt är jag av åsikten att det är bättre med klockor som går före än efter, men när det kommer till den biologiska klockan så är det faktiskt ganska jobbigt när den tickar iväg fortare och fortare... Jag är 26 år, gift och har ett fast jobb (om än fortfarande provanställning...) Jag skulle kunna skaffa barn när som helst. Men nånting säger mig att det inte är rätt läge ändå. Jag vet inte vad det är som säger det EGENTLIGEN, för klockan tickar högre och högre för varje dag som går... Troligen är det faktor A och hans studier som säger att det inte är dags än... Jag är ju trots allt inte ensam om barnalstrandet... Men det blir så där när alla ens kompisar föder och väntar. Då vill man oxå...

5: A's migrän. Den kan verkligen förstöra en hel kväll! :(

6: Sjukdomar över lag. Jag har vart hemma nu i tre dagar, idag va jag TVUNGEN att ta mig till ICA för att öht överleva. Passade på att åka t Polis polis potatisgrisen oxå o fixa ett nytt pass t A. Inte för att han egentligen behöver d när vi åker till Riga, men det är ju ändå en sån där grej som kan va bra att ha. Om man tex sku få för sig att ta en sista minuten nånstans under sommarn eller nåt.

7: Jag knyter ihop säcken genom att ta oss tillbaka dit jag började: Gnälliga människor. Jobbigare finns inte, and therefore: På återseende!

No comments: