Friday, March 07, 2008

Den onda dockan

Varning: Inlägget kan väcka anstöt hos känsliga läsare.

Jag hade nog faktiskt mitt livs värsta mardröm i natt. Jag drömde att jag och chefen va i Spånga och undersökte utrymmen under ett hyreshus, för att eventuellt ta över lokalerna där. D va liksom ingen källare eller så, bara sten o grus o ca en meter i tak. Där nere hittade vi en massgrav för barn. Mysigt! Jag lyfte på en sten och där låg en flicka, ca 3 år gammal, rött hår och turkosblå ögon som d blödde ur. Hon va varken död eller levande, mer som ett spöke. Och hon fick för sig att hon skulle förfölja mig. Va hon hade tänkt göra med mig vet jag inte, men jag insåg att d va bäst att springa... Försökte först att lägga stenar över henne, men d hjälpte inte, hon tog sig igenom. Så jag gick upp ur "underjorden" och skulle ta bussen hem, men paniken va så stor så jag va tvungen att ringa mamma och be om skjuts, för bussen skulle ta för lång tid på sig att komma... :S Nånstans där, mitt under telefonerandet, vaknade jag, kastade mig på A och började gråta. Stackars A vaknade och funderade på vad som stod på. Fast eftersom han e van att jag drömmer mardrömmar me jämna mellanrum så fattade han ganska snabbt... Vi låg och pratade en stund, om vad jag hade drömt och om lite allt möjligt annat. Plötsligt fick A för sig att han skulle gå på toa, vilket inte va riktigt va jag längtade efter: Ensam kvar i sovrummet. Så han fick tända lampor och låta dörrarna va öppna... :S Sen kom jag oxå på att jag behövde gå på toa, så då fick han först kolla att d inte låg nån under sängen o sen följa me o vakta utanför badrummet...! För er som undrar: Jag brukar inte va SÅ HÄR nojig när jag drömmer mardrömmar i vanliga fall... Jag tror att d som gjorde d till så mycket värre än vanligt var att det inte va lika uppenbart att d va en dröm, d kändes som mer verklighet än va d brukar göra när jag drömmer. Efter typ en kvart eller nåt så kunde jag äntligen försöka somna om och sen sov jag till 11 i förmiddags. Vaknade helt trasig, hade helst velat sova bort hela dan men jag insåg att d inte va nån bra idé.

Hörde på Bollibompa häromdan (jag satt barnvakt!) att mardrömmar kan uppstå pga stark mat. Jag vet inte riktigt hur d skulle gått till i mitt fall dock. Nog för att jag brukar gilla stark mat, men igår åt jag kycklingsoppa till lunch och den enda kryddan i den va ett tappat saltkar. Till middag åt jag risgrynsgröt och d vet ju dom flesta hur starkt d brukar va... Tror inte att d berodde på filmen vi såg i går heller. Nog för att den va otrevlig, men d va ju ingen skräckis på nåt sätt. D slutade me att A valde There will be Blood. Den va så där. Kanske får 4 pumpor av 10... En story om en far som väljer sina pengar före sin son, med bra poänger om vad som är viktigt i livet, pengar och relationer. Lite i längsta laget för min del, 2.38. Ffa som jag hade gått upp före 7 på morron o vi valde 9-bion... Men hur som helst, om nån är sugen så skulle jag säga vänta tills den kommer på dvd. Fast sen är d ju upp till var och en att välja ändå...

Nu ska jag sitta här och tycka synd om min stackars kropp som mår dåligt och hoppas på att det blir som jag vill på jobbet imorrn... :)

No comments: