Thursday, April 06, 2017

Jobb

Igår loggade jag in på jobbet 8.08. Efter att ha hållit förmiddagen fri för ett eventuellt möte, som sen inte blev av, så hade jag bokat in tre klienter på eftermiddagen. En uteblev, en ombokade, en var sen. 16.11 infann sig dagens första klient, en alldeles för kort stund innan stängning för att hinna påbörja något av värde. Hann å andra sidan lägga desto mer tid på att skriva personutredningar och prata i telefon under dagen.

Hittade den här finingen på skrivbordet igår också, när jag gjort en kollega glad genom att erbjuda mig att gå en utbildning vid ett senare tillfälle så att hon får chansen att gå nu. För mig gör det ingen skillnad, men för henne gjorde det visst det.


Nu är sista avsnittet av Gåsmamman 2 slut, då måste jag överväga en hårtvätt jag inte hann med innan det började. Skulle helst byta lakan och göra en diskmaskin också, men nån gång borde jag väl sova också...

No comments: