Saturday, April 29, 2017

Denna veckan, ett liv

Uteblivna klienter börjar bli vardag, liksom fyra sorters väder samma dag. Helst hinner både solen, snön och en hagelskur kika förbi på en lunchrast. Nytt för den här veckan är en annorlunda kollegieagenda, orosanmälningar i tjänsten och cannabiskonferens med mycket ny och nyttig information. Sura klienter som slänger på luren i örat på en, gamla klienter som behöver hjälp och ringer mig för att de inte vet vart de ska vända sig, ett par överhängande larmsituationer som avstyrts på ett eller annat sätt och slutligen ett långt pass med säkinfo. Jag har varit väldigt trött på sistone och inte förstått varför, men kanske är det fortfarande mer nya intryck än vad jag tror.

Avslutade arbetsveckan med personalfest. Buffén var okej men inte fantastisk. Det var roligt att se både chefer och kollegor bjuda på sig själva på dansgolvet dock. All in all en trevlig kväll, även om jag hade lite svårt att slappna av för att inte missa tåget hem till barnvakten. Nåväl...

Idag funderar jag på att träna, men det lär stanna vid just en fundering om jag känner mig själv rätt. Ska ner på stan o hepatit-vaccinera barnen också inför resan i sommar. Har mutat dem med glass efteråt.

Men först frulle.

No comments: