Friday, April 21, 2017

I väntan på en buss


Veckans torsdag började redan i onsdags, när jag klev av tåget och insåg att jag hade glömt skriva ett PM som skulle in innan lunch. Var på väg att åka tillbaka för att rätta till, men eftersom det ändå var försenat så sparade jag det till morgonen. Visste att jag skulle ha max en kvart på mig att fixa det utifrån tågtider och kalenderbokningar, så jag tog bilen på torsdag morgon och kom på så sätt en liten stund tidigare istället. Men natten mellan onsdag-torsdag drömde jag mardrömmar om det där PM:et och sov inte alls särskilt bra.

Efter (går-)dagens första klient, som inte var på sitt soligaste humör, och ett möte som drog ut betydligt mer än planerat på tiden så satte jag mig sedan i bilen och åkte till Lidingö i ett ärende. Gotta love Norra Länken! Även mötet på Lidingö drog ut betydligt mer än planerat på tiden och jag kom tillbaka till kontoret vid 13, utan lunch i magen. Hade fått med mig lite spagetti hemifrån, så jag pep över till Ica och köpte prosciutto och pesto, innan jag landade på en stol.

Tre av fyra klienter efter lunchen kom inte av olika anledningar, vilket gav mig en hel del önskvärd skrivtid. Kom dock inte hem förrän vid halv åtta igår kväll, pga. kvällspass.

Och så blev det liksom fredag igen. Även den rullade på i ett rasande tempo, där jag återigen fick lära mig saker jag inte kunde innan. Trevlig upplevelse. Nu på väg hem för att krama barnen en stund, innan det blir aw-middag på stan med gamla kollegorna.

No comments: