Monday, November 09, 2015

Vab

Jag hann vara på jobbet en halvtimme i morse, innan A ringde och berättade att S hade spytt. Eftersom A skulle gå på första av tre jobbnätter nu ikväll så kom vi fram till att det var enklare för mig att åka hem och vabba, eftersom jag inte behöver ersättas med vikarie. "Det kanske är lika bra eftersom du inte sjukskriver dig själv som du borde" tyckte kollegan och praktikanten. 8.46 satt jag i bilen igen, efter att ha hunnit göra ingenting på morgonen. Kom hem till en liten ynklig rackare som endast med nöd och näppe orkade sitta upp. Efter att ha kastat upp fjärde gången somnade han. Jag passade på att rensa vattenlåset i badrummet och laddade därefter för en kopp kaffe och ett avsnitt av Bron. Just då vaknade lillprinsen och var inte så ynklig längre, så det blev varken kaffe eller nån bro. Fick titta på Blixten McQueen igen istället... Jag är så redo att spy på den filmen! Efter ett varv med den tyckte jag det var min tur att välja film. "Ja mamma, du kan få välja den igen!" < 3 Mamman valde Djungelboken istället, men den var inte intressant så då blev det ingen mer film. Det blev full fart framåt istället, ända tills det var dags att hämta syrran.

Kvällen har väl inte varit jättelugn, efter tuppluren på förmiddan. Nu har jag dock äntligen landat i soffan och ska se mitt avsnitt. Nån mer som har sett Bron? Jag är bara inne på andra avsnittet av första säsongen, men jag gillar Saga Norén än så länge, så skönt autistisk karaktär. Och handlingen har stor potential känns det som så här i inledningsskedet.

No comments: