Tuesday, November 17, 2015

Den ordinarie bristen på relevant innehåll

När man inte har tränat alls på tre veckor (pga envis förkylning) så KAN man börja med BodyPump och backintervaller dagarna efter varann. Det är dock inte att rekommendera. Jag skulle nog inte rekommendera att börja ens med "bara" backintervallpass, för det är inte så bara som det kan låta. Målet var tre långa och tre korta, men jag pallade bara två av varje. Hade det inte varit för gruppträningen hade jag hellre nöjt mig med att springa fem km i makligt tempo idag, men nu blev det ca 7 km i åtminstone bitvis lite mer obekvämt tempo. Passet var hur som roligt och jag skulle kunna tänka mig att testa samma upplägg igen vid ett senare tillfälle, när jag inte har haft en ofrivillig treveckorspaus.

Nånting som jag däremot gärna rekommenderar, det är det här raw food brownie-receptet från Green kitchen stories! Jag är inte typen som hakar på mattrend efter mattrend; GI, LCHF, 5:2, raw food, paleo - alla de där får klara sig utan mig. Men jag fick tips om ett annat recept från den här sidan och hittade detta med. Bakade i helgen och till och med min annars rätt kräsna make gillade dem. Bjöd en skeptisk kollega också idag och även hon blev förtjust. Barnen har inte hunnit testa än, men jag har en känsla av att de kan gå hem åtminstone hos E. S brukar knappt gilla vanliga mjuka kakor eller bullar, så där är jag mer tveksam. Jag hade inga tepåsar hemma, men mortlade ca en matsked teblad istället och det gick bra. Nästa gång kan jag tänka mig att jag kanske dubblar den mängden. Sen valde jag chiafrön, för att det var vad jag hade hemma. Vad gäller dadlarna (det är alltså inte 5 dl dejter man ska ha i) så tog jag vanliga, då jag tyckte medjool var lite i dyraste laget när jag inte visste om det skulle bli gott alls. Men det gick jättebra det med! Jag kan mycket väl tänka mig att dessa får komplettera allt sött till jul i år.

No comments: