Tuesday, November 24, 2015

Nära döden

Har haft två nära döden-upplevelser idag. Den första var en bil som kom från ingenstans i en korsning, där jag var på huvudled och höll hastigheten. Plötsligt var där en volvo-kombi framför mig som skulle tvärsöver. Skitläskigt! Jag tror att det finns två typer av människor i kris, de rationella och de icke-rationella. Jag har alltid trott att jag skulle kunna hålla huvudet ganska kallt o inte bli så känslomässig. Att första tanken var "Shit, jag har inte råd med ny bil!" kändes ju kanske ändå inte jätterationellt... Svängde in på en busshållplats och hyperventilerade i flera minuter efteråt.

Den andra upplevelsen var ett långpass med fartökningar. 11.6 km blev det, med 3 st fartökningar à ca 500 m. Första passet längre än milen i år! Sjukt trött i kroppen nu, men på ett skönt sätt. Imorrn heldag självskydd, får se hur det går...

4-2 till Modo mot Djurgården ikväll, nu kan jag sova gott.

No comments: