Thursday, November 20, 2014

Grrr...

Jag blir lite kinkig när någon självutnämnd förståsigpåare talar om för mig hur jag ska träna, utan att jag bett om det. Inte för att jag själv är expert på området, utan för att om jag vill ha hjälp så ber jag om det och annars vill jag inte ha den. Och kanske lite också för att jag var irriterad på personen redan innan… För kom igen! Vi pratar så himla mycket om rak och tydlig kommunikation, men när jag ger direkt feedback till en person och den personen några minuter senare går till min kollega och säger ”J sa så här, vad tycker du?” NÄR JAG STÅR BREDVID, då blir jag lätt provocerad, PMS eller inte. Som tur var så stod kollegan på min sida och jag var inte särskilt orolig för det, men sättet att liksom ignorera mig… Andra gången det händer den här veckan, häromdagen var det ”J skulle göra nytt kaffe, men det gjorde hon inte” med sarkastisk ton, när jag satt i stolen bredvid. Har jag blivit osynlig eller what’s with people? OM DU HAR ETT PROBLEM MED MIG SÅ SÄG DET TILL MIG!

Nu ska jag på lägenhetsvisning.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Ja, det går ju bra att tala om raka och tydliga relationer.....eller hur?