Saturday, November 08, 2014

Lördag

Ägnade den här lördagförmiddagen åt brunch och shopping på IKEA med småhjärtana, medan storhjärtat låg hemma o sov efter en natt på jobbet. Sen åkte jag o S hem o organiserade lite leksaker, medan E gick till grannen o lekte ett par timmar. Fick lite mer ordning på torpet men har lite ångest inför alla nya julklappar som kommer vare sig jag köper en enda eller inte. E protesterar mot att butikerna börjat sälja julsaker, "Asså hur vågar dom?!" och när jag konstaterade att jag inte hittade julpapper på IKEA så sa hon "Men det är ju bra!"

Om man gillar deckare och/eller att lyssna på podcasts så vill jag rekommendera Serial. Kan laddas ner eller lyssnas på direkt från serialpodcast.org. Den är på engelska men lätt att förstå ändå. Gräver i ett gammalt mord. Tror det var sjunde avsnittet som kom den här veckan, vet inte hur många det kommer bli. Men glöm inte att lyssna på dem i ordning!

Just nu ägnar jag kvällen åt att lyssna på Så mycket bättre, medan jag tittar på den här skärmen istället. Tycker Orup lyckas bra i år, han får alla låtar att låta som hans egna på ett positivt sätt. Tycker inte riktigt om att Kajsa Grytt funderar över om hon har nån "bosktavskombination" för att hon inte vill göra karriär, det låter så negativt när folk säger så öht. Måste det vara något dåligt att man gör det man gillar för att det är roligt och inte för att bli världskänd och tjäna miljarder?

 Funderar lite över mitt eget SMB Dream Team. Jag skulle plocka in Carola, sen tänker jag att Björn eller Benny skulle få plats tillsammans med Lisa Nilsson, Marie Fredriksson, Björn Skifs, Per Gessle och slutligen Joey Tempest. Det är inte helt enkelt att välja ut just svenska artister, det finns så många som har gjort så mycket! 

Hur ser era uppställningar ut?

3 comments:

Anonymous said...

Emil Jensen, Winnerbäck, Maja från the sounds, Tomas Ledin, Robyn, Sofia Karlsson och Joacim Cans.
/Honung

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Det är flera år sen jag hade igång TV:n om du undrar och jag tycker ingenting ang. detta.

Jag lever och rör mig på ett helt annat sätt i Jesus Kristus, han älskar jag, han är min Herre, Mästare och Vän, det är han jag tillbringar min tid med. Det är han jag skriver om. Jag älskar även mina barnbarn, som jag längtar efter och min fina, kloka Smile - katt - han följer mig som en hund.

AnnieeG said...

Tycker du har en bra uppställning, men hade gärna plockat in Winnerbäck också! :-) får kolla i efterhand, missade igår.