Thursday, November 27, 2014

Multi tasking

Steker upp köttfärs, mailar chefen, bloggar, facebookar och lyssnar på förra veckans avsnitt av Serial samtidigt. Effektivitet på hög nivå! Vill egentligen mest bara gå o lägga mig, men den där köttfärsen behövde stekas och mailet till chefen var lika bra att skicka iväg så jag slipper ligga o tänka på det i natt. (Chefen hade för övrigt mailat mig 2:52 natten till idag, så jag är inte ensam om att fundera på saker utanför ordinarie arbetstid. Glad däremot att jag inte har jobbmail i mobilen utan bara på jobbet). Och resten sköter ju sig självt medan jag håller ett öga på spisen.

Alla behöver en för tidig julklapp ibland. Min blev den här, när jag ändå beställde schampo häromdagen. Och nytt nagellack. Trodde jag köpte en ny nyans av rosa, men det visade sig vara samma som favoriten jag redan hade hemma. Tjejen med koll... Nåväl, tur det var en färg jag gillar iaf.



PT'n konstaterade jag "inte var mig själv" ikväll. Jag har varit så brutalt trött på sistone, började nästan fundera på om jag var gravid igen. Men egentligen handlar det väl om den där solen som verkar ha dragit till Kiruna på semester. Kom mig ändå iväg för att träna, vilket ju var betydligt lättare när jag skulle träffa PT'n. Om inte annat så är jag för snål för att avboka en dyr timme o ligga kvar på soffan. Hur som helst så fick jag också beröm för att jag är "stabilare" i övningarna än då vi började träna. Nu vore ju allt annat skamligt, men det är ändå alltid roligt att få bekräftelse på framsteg.

Helgen bjuder på barnkalas och adventsmys, tänkte åka till Husby för det senare. Sen blir det en sväng förbi Nacka o plocka upp flyttkartonger och så hem o börja packa sommarklänningar och lite annat smått o gott som vi inte behöver. Inser att vi inte har så himla mycket tid även om vi inte ska flytta förrän "nästa år". Men runt jul försvinner ju ett par veckor för annat pyssel, shopping, matlagning etc. Så egentligen är det bara nån månad vi har på oss att packa ihop 7½ år. Yep, that's how long we've lived here. Min näst längsta adress. Hoppas på att nästa blir den längsta. Skickade in uppsägningen häromdagen, konstig känsla.

Okej, jag inser nu att jag inte har hört mycket alls av Serial. Får lyssna om avsnittet innan jag lyssnar på det nya som kommer nästa vecka. Nu ska jag gå o sova.

No comments: