Friday, November 21, 2014

Oh, and by the way...

Vi råkade köpa en lägenhet. Bara sådär liksom (HA!). Hittade annonsen för en vecka sen, mailade mäklaren att vi gärna ville ha en förhandsvisning och det fick vi igår. Ett par stycken till som ville ha det men äntligen ingen som matchade vårt bud! Idag skrev vi kontrakt och de som tänkt gå på ordinarie visningar i helgen får stå där med lång näsa. Vi har tillträde från 15/1, vilket blir perfekt med tanke på alla kalas som brukar vara där i januari. Nu har vi plats för gästerna också! Eftersom annonsen är borttagen från Hemnet och mäklaren så kan jag inte bjuda på några bilder. Men äntligen kan jag börja möblera "på riktigt" i huvudet. Glömde tumstocken hemma igår, så jag kan inte säga att alla mina planer kommer gå i lås, men det ska bli himla skönt med 32 kvadrat till iaf! För att inte säga klädkammare - den har jag redan paxat :) Lite nya tapeter i ett par rum och lister här o var, sen vill jag nog göra om i just klädkammaren också, men badrum o kök är fräscha o fixade (nämnde jag bubbelbadkaret?). Sen har vi ju en tvååring som inte förstått att man faktiskt inte får rita på väggarna, så det är kanske inte jättebråttom att tapetsera om allt heller...

Imorgon blir det Tupperware för hela slanten här hemma, sen finbesök över natten av en av mina bästa vänner och hennes son (tillika E's blivande make, om man får tro barnen). Skönt med Carola-tokigt sällskap när SMB har Carola-kväll. Det här blir en bra helg hur vi än vänder på den!

Nu ska jag inventera lite hos Det Stora Möbelvaruhuset och se om de har några bra idéer för min klädkammare... Jag tänker lite ny färg, lite nya hyllor, speglar och nån form av hänganordning. Fredagskvällen är räddad < 3

7 comments:

AnnieeG said...

Wohooo!! Grattis! Ligger den nära er nuvarande?

Jess said...

Tack :) Allt är ju relativt, men nån mil blir det nog iaf, give or take.

mamsen said...

Skönt att det äntligen blev er tur ;)

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Gratulerar! Herren är god mot alla dem som älskar honom.

Hoppas ni slipper spiraltrappa i den lägenheten och (mass katt lukten)

Anonymous said...

Ååå en massa grattis �� /Jo

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Det vore kul att se bilder på lägen-
heten. Så bra då kan du ha spa hemma.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Tack!