Wednesday, December 07, 2011

det är dags!

Kära läsare, det är ju V E R K L I G E N på tiden för en uppdatering!! Som jag nämnde i kommentarerna i förra inlägget så har ju träningen uteblivit den senaste tiden. Jag blev superförkyld runt förra månadsskiftet o sen dess har jag bara sprungit på larm på jobbet en gång... Jag blev påmind om hur mysigt det är att vara hemma och har inte hittat motivationen att komma igång igen... Till våren kommer jag att gå ner i tid på jobbet o prioritera livet hemma lite mer, då ska jag ta tag i träningen igen. Tills dess får den ligga på hyllan. Jag nådde inte målen för året men är rätt nöjd med mitt val ändå.

Ang. våren så har jag aldrig sett mig som nåt housewife material direkt (o det kan nog intygas av alla som känner mig) men just nu är det så här jag vill ha det och iom att A fått fast jobb så har vi tagit ett gemensamt beslut att satsa mer på familjen. Hurra! Det handlar inte om att jag inte trivs på mitt jobb, för det gör jag fortfarande, men jag hinner inte med mitt barn så mycket som jag skulle vilja.

Snart är det jul! Ljusstakar o stjärna på plats tillsammans med en del av julgardinerna. Imorgon ska vi köpa gran. Jag fick nån sorts jul-dille på Ullared för ett par veckor sen, shoppade loss på dukar, gardiner, ljus, en filt och till o med en brödkorg med tomtar o hjärtan o grejer. Jag gillar ju egentligen varken dukar eller tomtar... Känner en viss stress infinna sig, men det hör väl till? Vet åtminstone VAD jag ska köpa till de flesta i julklapp, däremot ingen aning om när jag ska hinna handla... En personal shopper vore nåt så här års! Och i mitt fall en personal trainer som kan träna åt mig också... :-)

Förutom det så flyter livet på som vanligt! Känner fortfarande av den där förkylningen, småont i halsen o nyser mer än vanligt. Men vad är väl det jämfört med en bal på slottet? Ni kan ju hoppas på lite mer frekvent uppdatering, jag ska skärpa till mig i kragen! För nu: das ist alles.

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Nu ska jag säga något snällt och possitivt till dig.

Det gläder mig att du handlat lite dukar, ljus o tomtar, det blir hem-
trevnad, med lite smågrejor och personligt, det uppskattar säkert Ester, det gör små flickor och även Axel, tror jag.

Jag tycker inte det speciellt roligt
för mig vad det gäller vikten + 5 kg, inte alls klädsamt. Men när man älskar mat och smågodis.....vad att göra?

God Jul på dig, för vi väl först efter
Jul och även Nyår, eller? svärmor Mita.
Jag ska ju fira jul hos Johannes och hans familj.

Anonymous said...

Habibi! Jag gick ner i tid nu i höstas och det var det bästa jag kunde göra! :-) Precis som du ville jag ha tid för familjen så heja dig! Å Grattis till Axel som fått jobb! Men du, när ska vi hinna ses,jan 2015 eller?!? *Haha* Nä, serious, måste ju ses snarast, alltså! Finns det mer tid till vänner oxå om man jobbar mindre?!?
:-)
BOZA!!!