Wednesday, February 02, 2011

Vägra dö...

Visst är det härligt att gå in på en sida och det första man ser är att butiken erbjuder 15% rabatt på just den typen av vara man är ute efter! Visst är det inte lika härligt när man läser det finstilta ("Gäller tom 31 januari") och inser att dealen inte är aktuell längre... Vad är det för fel på att ha en uppdaterad hemsida!?

Jag sitter här och lider av min fullständiga brist på hälsotänkande de senaste dagarna. Helgen gick ju som jag tidigare berättat i kalasens tecken, vilket föranledde fler snabba kolhydrater och många fler kalorier än nödvändigt. Det blev inte direkt bättre av att jag har fortsatt likadant sedan dess... Tränade inte i måndags, då jag hade ont i halsen. Sen vet jag inte riktigt vad som hände, men det fanns ju godis hemma och då vore det ju synd att inte äta... Eller? Jag behöver verkligen jobba på min disciplin! Vad jag egentligen behöver är någon som skriver ett matschema åt mig (och helst lagar maten också...), någon som talar om exakt vad jag ska äta och när jag ska äta det. En personlig dietist helt enkelt, som ser till att jag äter nyttiga saker och håller jämn blodsockernivå så att jag inte behöver falla i godisgropen. Vem ställer upp??

Imorrn ska jag iaf träna igen. Och på söndag. Och nästa vecka. Nu ska jag inte vara sjuk mer i år! På fredag kanske det blir till att träffa ett par gamla pluggkompisar, vi får se.

No comments: