Thursday, February 03, 2011

1 mil, 1000 kcal.

Torsdag och tredje inlägget på tre dagar. Jag hörde av en vis kvinna för ett par år sedan att man inte är en riktig bloggare om man inte bloggar varje dag, men kanske att jag kvalar in igen nu? (Den visa kvinnan är för övrigt inte heller någon riktig bloggare längre...)

Årets första mil är avklarad. Jag sprang inte hela vägen, fördelade passet på tre joggingblock (2+3+1.5 km) med rask promenad emellan. Summa summarum tog det hela 71 min, vilket jag känner mig rätt nöjd med. Särskilt efter förra veckans Crosstrainer-pass som inte alls kändes vare sig roligt eller effektivt. Passade dessutom på att bränna knappa 1000 kcal, enligt displayen på löpbandet, och det var ju en trevlig bonus.

Klockan är ca kvart i elva och jag är superhög på endorfiner, vet inte alls hur jag ska kunna sova i natt?

No comments: